הסרט "כנר על הגג" (1971) מתרחש בשטעטל יהודי בסביבות שנת 1905. את התלבושות עיצבו ג'ואן ברידג' ואליזבת הפנדן, שעבדו ביחד גם על "האביב של מיס ברודי" (1969), ועוד. FrockFlicks פרסמו פוסט על עיצוב התלבושות בסרט, כולל סקיצות יפות לדמויות של טוביה וגולדה, ולשמלת הכלולות עם הינומת התחרה.
הפוסט הזה הוביל אותי לסיפור נחמד על התחקיר ההיסטורי שנעשה לצורך הסרט בידי ליליאן מיכלסון, אחת התחקירניות ההוליוודיות המובילות. בסרט נראות בנותיו של טוביה החולב בבגדים תחתונים, וגם תולות אותן לייבוש על חבלי כביסה. מן הסתם, היה קשה עד בלתי אפשרי למצוא תצלומים של בגדים תחתונים של צעירות יהודיות בסוף המאה ה-19. מיכלסון ניגשה לספסל בתחנת אוטובוס באזור יהודי של לוס אנג'לס והתחילה לדבר על הא ודא עם קשישות שישבו שם, ולשאול אותן אם הן זוכרות מה לבשו בימים עברו. הן התלהבו, ואחת מהן הלכה הביתה וציירה גזרה, כי בתקופתה תפרו בבית את כל הבגדים התחתונים.
בסרטון הזה באתר של "לוס אנג'לס טיימס" מיכלסון מספרת את הסיפור בנוסטלגיה, ומסכמת באמירה שאי אפשר למצוא הכל בספרים. זאת התייחסות לספריית המחקר העצומה שאספו היא ובעלה הרולד, שהיה אמן סטוריבורד מבוקש, בשנותיהם הרבות בעולם הקולנוע. הם הפכו דמויות מרכזיות עד כדי כך שהמלך והמלכה בסרט "שרק 2" נקראים על שמם. בימים שלפני האינטרנט, הספרייה רחבת ההיקף וכישורי התחקיר של ליליאן תרמו לדיוק בפרטים בסרטים רבים, ביניהם "אדומים", "תינוקה של רוזמרי" ו"המרדף אחרי אוקטובר האדום".
זה הקדימון לסרט תיעודי שנעשה על חייהם של הרולד וליליאן והקריירה הקולנועית שלהם: