מה תלבשו למסע בזמן?

תלבושות לאורך ההיסטוריה

חיפוש

סוודר בן מאתיים

sign7
1807

בשנת 1807 תפס הצי הבריטי את הספינה אנה מריה, שהפליגה מאיי פארו לדנמרק, והחרים את כל המטען שנשאה, כולל חבילות ומכתבים. הפריטים הללו נשמרו באוסף המכונה "מסמכי השלל", יחד עם אלפים אחרים, וכיום הם פתוחים לעיון הציבור במסגרת פרויקט מחקר.

לאחרונה פתח צוות חוקרים חבילה שהייתה סגורה במשך יותר ממאתיים שנה, ומצא בתוכה סריג יפהפה בצבעי אדום-כחול לבן. הסוודר דומה בעיצובו לחלק מהתלבושת הלאומית המקובלת באיי פארו עד היום. לפי המכתב שנלווה לו שלחה אותו אשת נגר לחברתה, כמתנת תודה על מאכל שקיבלה ממנה.

בחבילה אחרת היו שני זוגות של גרבי נשים לבנים ארוכים. רוב הגרביים שיוצאו מאיי פארו לדנמרק נועדו לגברים, כחלק ממדי הצבא. בספינה אנה מארי היו עשרות אלפי גרביים כאלה בעת שנתפסה. מטענה של הספינה כלל חלק ניכר מהייצוא של האיים לאותה שנה, והרווחים נפלו לידי הצי הבריטי.

נוסף על החבילות נפתחו כמאתיים מכתבים שהיו בדרכם למקומות שונים ברחבי סקנדינביה וניתן ללמוד מהם על הכלכלה של האיים, על חייהם האישיים של התושבים ועל נושאים נוספים.

באוסף הרחב יותר נמצאים פריטים מתוך עשרות אלפי ספינות שנתפסו בין המאות ה-17 ל-19 בהתאם לחוק הימי, שהתיר הפקעת רכוש של ספינות אויב. בדרך זאת עשו את עושרם יורדי ים רבים, כולל כאלה המופיעים בספריה של ג'יין אוסטן, למשל "השפעה". חוקרי הארכיון הלאומי הבריטי ואוניברסיטאות גרמניות עוסקים בדיגיטציה של המסמכים הרבים, הכתובים ב-19 שפות, ושופכים אור על החיים בתקופה שבין 1682-1815.

מידע נוסף באתר הארכיון הלאומי הבריטי.

אהבת את המאמר? אפשר לשתף מכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

שלא לדבר על הכלב

הגרלה על ספר! פרטים בסוף הפוסט. סיפורי מסע בזמן אני אוהבת עוד מזמן, ואת סדרת "נוסעי הזמן מאוקספורד" של קוני ויליס הכרתי בשנות התשעים של

להמשך קריאה »

עבודות טלאים של חיילים

עבודות טלאים הן תחום היצירה המקושר במיוחד לנשים, אולי אפילו יותר מתפירה וסריגה. החוקרת האוסטרלית אנט ג'ירו איתרה ותיעדה ז'אנר ספציפי ומיוחד של עבודות טלאים

להמשך קריאה »