הקולקציה החדשה של מעצב האופנה תום בראון (Thom Browne, כל תצלומי הקולקציה לקוחים מהאתר הרשמי שלו) הרשימה אותי בציטוטים ממאות קודמות ובשילוב שלהם עם אלמנטים מעולמות הספורט המודרניים. הדוגמנים שלו צעדו על המסלול עם כיסוי חלציים חיצוני. זוהי התייחסות ל-codpiece, פריט לבוש שמלכתחילה נועד לכסות את איבר המין הגברי וסביבתו, אבל התפתח להדגשה בולטת של האיזור. הוא הפך להיות סמל לגבריותו וכוחו של הלובש, כפי שאפשר לראות בדיוקנו של הנרי השמיני מאת הולביין. על ההיסטוריה של הקודפיס אפשר לקרוא בכתבה הזאת.
בנוסף, הדוגמנים והדוגמניות בתצוגה עוטים עליהם כלובים דמויי panniers. במאה ה-18 אלה היו קונסטרוקציות שנתנו תמיכה לחצאיות הרחבות של שמלות החצר, שאיפשרו להפגין את העושר המשפחתי המאפשר רכישה של שמלות יקרות – הן מבחינת חומר הגלם (בדים, רקמות ועיטורים) והן בצורך המוחלט של הלובשת להיעזר במשרתים. דוגמה מצוינת לפאניירים עם מחוך מוצגת במוזיאון לוס אנג'לס.
panniers, LACMA כלוב דמויי פאנייר
חלק מהבגדים בתצוגה בנויים בצללית החיצונית של שמלות החצר מן המאה ה-18, ומעוטרים באלמנטים האחרים של הקולקציה מבחינת צבע, סוג בד ועיטורים. גם התסרוקות הגבוהות של הדוגמניות מזכירות את ההפרזות על ראשי האצילות בימי מארי אנטואנט.
The Metropolitan Museum עיצוב ברוח המאה ה-18
התמונה בראש הפוסט מתוך ויקיפדיה: Photo: Wikipedia / Shakko
על הבד המפוספס שבו משתמש בראון כתבתי בפוסט נפרד – חלב וסוכר על עורך.
1 מחשבה על “קולקציית אביב/קיץ 2020 של תום בראון”
פינגבאק: חלב וסוכר על עורך – מה תלבשו למסע בזמן