מה תלבשו למסע בזמן?

תלבושות לאורך ההיסטוריה

חיפוש

קסמי עקעקים

sign7
עורבני קטן

המקצוע העיקרי שלי הוא תרגום ספרים, וההתמחות שפיתחתי בשנים האחרונות בהיסטוריה של האופנה מאפשרת לי לעזור לקולגות שנתקלים במונחי לבוש נדירים או תיאורי בגדים בטקסטים שעוסקים בתקופות קודמות. שמחתי במיוחד לייעץ לעיצוב הכריכה של הספר "עסקת הדוכסית" שתרגמתי, ולהציע למאייר עומרי קורש לכלול בה ציור של שמלה אמיתית מאוסף מוזיאון ויקטוריה ואלברט, שתוארה באופן עקיף בספר. גם בספר ההמשך, "משחק האומנת", נתתי עצות לגבי הלבוש של הדמות הראשית והפריטים שמסביבה.

בהוצאת "ספרים בעלמא" יש גם סדרות היסטוריות נוספות, ביניהן סדרת "קסמי עקעקים" מאת קיי ג'יי צ'ארלס, בתרגום של לי עברון, המתרחשת בלונדון של המאה ה-19. צ'ארלס כותבת בעיקר רומנטיקה היסטורית קווירית, לעיתים עם אלמנטים על־טבעיים. בספריה יש תעלומות, סקס מפורש, ברנשים נכלוליים והרפתקאות נועזות.

בראש הפוסט מופיעה כריכת הספר החדש ביותר בסדרה, "עורבני". והנה כריכות הטרילוגיה הפותחת:

לצורך עיצוב הבגדים, התסרוקות והאביזרים של גיבורי הסדרה הזאת שלחתי לעומרי ציורים ואיורים רלוונטיים מהמאה ה-19, וגם צילומי בגדים שנשמרו מאז. כמו למשל הפריטים האלה שראיתי בלונדון, במוזיאון בקינגהאם. הם מוצגים בתערוכה "סטייל וחברה – לבושם של הג'ורג'יאנים, וכוללים חולצת פשתן שלבש המלך ג'ורג' השלישי בשנת 1810, וגם מותניה ואברקיים של אנשי חצר מהתקופה.

נהניתי מאוד מקריאת הספרים האלה, ואני ממליצה עליהם. אפשר לקנות אותם ישירות מאתר "ספרים בעלמא", ובאתר "עברית", כולל גרסה קולית בהקראה של תום בייקין-אוחיון. אני יכולה לומר מניסיון שנחמד מאוד לשמוע את האודיו בזמן הליכה ברחובות לונדון.

אהבת את המאמר? אפשר לשתף מכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

שלא לדבר על הכלב

הגרלה על ספר! פרטים בסוף הפוסט. סיפורי מסע בזמן אני אוהבת עוד מזמן, ואת סדרת "נוסעי הזמן מאוקספורד" של קוני ויליס הכרתי בשנות התשעים של

להמשך קריאה »