מה תלבשו למסע בזמן?

תלבושות לאורך ההיסטוריה

חיפוש

סוכנות הבילוש וולסטונקראפט

sign7
woolstonecraft-missing moonstone-cover-heb-mock foil

המלצה שלי על ספר הנוגע לנושאים שאני כותבת עליהם. בעיניי הוא מתאים מגיל 10 בערך, ובלי הגבלת גיל מקסימום כי הוא מגניב מספיק.
ב"סוכנות הבילוש וולסטונקראפט" נפגשות בשנת 1826 המתמטיקאית עדה לאבלייס והסופרת מרי שלי כשהן עדיין נערות, ופותרות ביחד תעלומה. הסופר התבסס על דמויותיהן האמיתיות של שתי הנשים המפורסמות (וכמה דמויות משנה מסביבן) אבל שינה קצת את לוח הזמנים, וכמובן גם ברא עלילה מקורית ומהנה שבתוכה הן פועלות.
התוצאה היא סיפור בלשי שמתפרש על פני לונדון של תחילת המאה ה-19 ברגל, בכרכרות ובכדור פורח. החברות הצעירות משתפות פעולה ומפעילות את שכלן ואת כישרונותיהן כדי לאסוף מידע ולנתח אותו בצורה מדעית, במטרה לעזור למשרתת שנעשה לה עוול. בין לבין הן גם חושבות על צדק חברתי ואי-הצדק באפליית נשים.
הספר יפהפה ומושקע, עם איורים נחמדים ובתרגום מצוין (ועם ציון שמות המתרגמת והעורכת על הכריכה!). אהבתי במיוחד את תיאורו של לורד ביירון (אביה של עדה) בתור "מטורלל, מנוול ומזיק לכלל".


למבוגרים יותר שהתלהבו אני ממליצה על הקומיקס של סידני פדואה, Thrilling Adventures of Lovelace and Babbage, שיצא גם בספר ומציג יקום חלופי שבו עדה לאבלייס וצ'רלס באבג' המציאו את המחשב הראשון ויוצאים להרפתקאות משלהם.

סוכנות הבילוש וולסטונקראפט: תעלומת אבן הירח החסרה
מאת ג'ורדן סטארטפורד, איורים: קלי מרפי
תרגמה מאנגלית: יעל ענבר, ערכה: מתת גולדברג-אלון
הוצאת דוב לדעת, 140 עמודים
דוב לדעת – משחקים עם מילים

אהבת את המאמר? אפשר לשתף מכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

שלא לדבר על הכלב

הגרלה על ספר! פרטים בסוף הפוסט. סיפורי מסע בזמן אני אוהבת עוד מזמן, ואת סדרת "נוסעי הזמן מאוקספורד" של קוני ויליס הכרתי בשנות התשעים של

להמשך קריאה »