באיחור קליל של עשור גיליתי את ההשראה לאחד הבגדים של קלייר מ"זרה" שעורר בי ספקנות לאורך השנים. המותנייה המוצלבת לא אופיינית ללבוש של המאה ה-18. בדיחה אינטרנטית הובילה אותי למקור – ציור חמוד של פייטרו רוטרי (1707-1762).
אני מניחה שמעצבת התלבושות של הסדרה, טרי דרסבך, נתקלה בציור הזה במהלך התחקיר המקיף שלה והשתמשה בו כדי להלביש את קלייר בסיטואציות לא רשמיות, כשהיא צריכה להתנהל בנוחות בחיי היומיום של אישה בסקוטלנד של המאה ה-18. קלייר לובשת את המותנייה המפוספסת במרפאה בטירת ליאוך וביום כביסה בלליברוך, ביתה הכפרי של משפחת פרייזר.
המותניה הזאת היא סוג בגד שנקרא לפעמים Jumps, ומשמש במקום המחוך הנוקשה האופייני יותר ללבוש בתקופה. הנה שתי דוגמאות שראיתי במוזיאון האופנה בבאת' ובמוזיאון הלאומי באדינבורו. הדגמים האלה רקומים, וארוכים יותר ממה שקלייר לובשת.
מותנייה בסגנון הזה מחזיקה את הגוף ומרסנת את החזה, אבל אפשר להתנהל בה בקלות, והיא מתאימה במיוחד לתקופת הריון והנקה.
פייטרו רוטרי היה צייר איטלקי שעבד במקומות שונים באיטליה, ובהמשך נדד לאוסטריה ולרוסיה. דיוקנאות רבים שצייר נמצאים בסנט פטרבורג:
הדמויות בציורים האלה של רוטרי הזכירו לי את הסדרה "קתרינה הגדולה" וגם את הסרפן של הנסיכה שרלוט.